Thursday, September 9, 2010

before raya

Assalamualaikum , ehemm, bagi aku peluang untuk membebel dan merepek sebentar ya. nak bercerita sikit ni. sebenarnye aku agak jeles ngan orang lain yang boleh sambut malam raya kat kampung, maen mercun, bunga api, bakar rumah dan macam macam lagi. sebab family aku sejak dulu lagi dah memang stick pada yang satu , iaitu keputusan abah. 

Pagi raya bangun bangun kene mandi [ofcoz laa . zzz] kalau rajin g solat raye, pastu makan makan, ambil gambar family then baru bertolak balik Batu Pahat. senja tu balik melaka semula. esoknya balik N.Sembilan pulak. senja balik melaka semula. so, raya ketiga dah boleh tido kat rumah sampai pukul 12 hoho

serius tak pernah ade pengalaman sambut malam raye aidilfitri di kampung. masak ramai ramai [aku tak mungkin buat] memekak ngan kazen, baling mercun kat rumah orang, acuh bunga api kat budak and so on. BUT kalau sambut raya aidiladha pernah laa sambut kat kampung. masa tu parents g haji hoho tu yang balik kampung tu, kalau tak mane lagi nak pergi. 

time tu seronok gilaaaaa. aku ngan abg2 aku keluaa rumah pagi malam baru balik, g melaka haha

haaaaa lagi satu, raya taun ni tak de mercun laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2 comments:

- Ma StOrY - said... Reply To This Comment

selamat ari raya...=)

~ainasniah~ said... Reply To This Comment

selamat selamat~

Post a Comment